Hvornår kommer tingene tilbage til normale tilstande? Det er det spørgsmål, jeg oftest får, når jeg arbejder. Jeg sidder i et stort rejsebureaus kundeservice og hjælper folk med at finde den bedste løsning på deres problem: Skal de udsætte den rejse, de har bestilt, eller skal de helt afbestille den.
Flybilletter billigt
Men jeg kan jo ikke give bedre svar end dem, som eksperterne giver: Det er ikke til at vide, hvornår tingene vender tilbage til normalt.
Pandemien har taget hårdt fat i os. Forstået på den måde, at der er mange, som har bestilt flybilletter på https://www.rejsepriser.dk/ , som ringer ind og gerne vil have deres penge tilbage. Det er logisk. Ingen vil tage på sin samvittighed, at han eller hun rejser ud i verden og måske kommer til at smitte mennesker. Og ingen vil smittes. De får naturligvis deres penge tilbage. Hvis de har bestilt en almindelig billet, og ringer os op i tide inden den planlagte afgang.
Men der er altså også nogle mennesker, der har bestilt virkeligt meget billige flybilletter, som forlanger deres penge tilbage. Jeg kan godt forstå dem. Men de har ikke læst vores betingelser tilstrækkeligt grundigt. Grunden til, at flybilletterne var så billige, var jo, at de blev sat på tilbud i sidste øjeblik, så vi kunne få fyldt flyet op.
Nu her for lidt siden havde jeg en samtale med en kunde, som havde bestilt flybilletter til Berlin. Han var ked af det kunne jeg høre. Ulykkelig. Angst. Og lidt aggressiv. Billetterne var meget billige. Han og hans kone skulle have rejst her i formiddags. Ned for at se deres barn, som bor dernede. Men de tør ikke. Og han vil så gerne have sine penge tilbage. Flyet var sådan set ikke blevet aflyst, og der var heller ikke forsinkelse. Så jeg sad med et problem. Hvordan forklarer jeg sådan en kunde, at vi ikke kan refundere udgiften, han havde?